Тренировочная работа №1 по Английскому языку 9 класс 13 ноября 2025

Тренировочная работа №1 по Английскому языку 9 класс 13 ноября 2025

233
Обновлено 42 минуты назад

 Тренировочная работа №1 по Английскому языку для учащихся 9 классов, проведенная 12 ноября 2025 года. Материалы включают варианты заданий, ответы и подробные решения для эффективной подготовки к основному государственному экзамену (ОГЭ).

Тренировочная работа №1 по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ 9 класс

Вариант АЯ2490101

Инструкция по выполнению работы

Письменная часть работы по английскому языку состоит из четырёх разделов, включающих в себя 35 заданий. На выполнение заданий письменной части отводится 2 часа (120 минут).

В разделе 1 (задания по аудированию) предлагается прослушать несколько текстов и выполнить 11 заданий на понимание прослушанных текстов. Рекомендуемое время на выполнение заданий данного раздела –

30 минут.

Раздел 2 (задания по чтению) содержит 8 заданий на понимание прочитанных текстов. Рекомендуемое время на выполнение заданий раздела – 30 минут.

Раздел 3 (задания по грамматике и лексике) состоит из 15 заданий. Рекомендуемое время на выполнение заданий раздела – 30 минут.

Ответы к заданиям 5 и 12 записываются в виде последовательности цифр. Эту последовательность цифр запишите в поле ответа в тексте работы.

Ответы к заданиям 1–4 и 13–19 записываются в виде одной цифры, которая соответствует номеру правильного ответа. Эту цифру запишите

в поле ответа в тексте работы.

Ответы к заданиям 6–11 записываются в виде одного слова,

а к заданиям 20–34 – в виде одного или нескольких слов. Ответ запишите

в поле ответа в тексте работы.

В разделе 4 (задание по письму) дано 1 задание, предлагающее написать электронное письмо. Задание выполняется на отдельном чистом листе. Рекомендуемое время на выполнение задания – 30 минут.

При выполнении заданий можно пользоваться черновиком. Записи в черновике, а также в тексте контрольных измерительных материалов не учитываются при оценивании работы.

Баллы, полученные Вами за выполненные задания, суммируются. Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов.

После завершения работы проверьте, чтобы ответ на каждое задание был записан под правильным номером.

Желаем успеха!

Раздел 1 (задания по аудированию)

Вы услышите четыре коротких текста, обозначенных буквами А, B, C, D.

В заданиях 1–4 запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.

As members of a Parent-Teacher Association, parents have to …

1.

attend meetings.
Скачать ответы и посмотреть

2.

volunteer at events.
Скачать ответы и посмотреть

3.

pay 9 dollars a year.

Ответ:

What does Mark want his mother to bring to school for him?

1.

Clothes.
Скачать ответы и посмотреть

2.

A ball.
Скачать ответы и посмотреть

3.

Lunch.

Ответ:

From the dialogue we find out that Gabriel’s mother …

1.

has beautiful eyes.

2.

is afraid of rats.

3.

likes jogging.

Ответ:

What do we learn from the dialogue about Claire’s father?

1.

He can cook.
Скачать ответы и посмотреть

2.

He has a huge car.

3.

He works in the zoo.

Ответ:

1

2

3

4

Вы готовите тематическую радиопередачу с высказываниями пяти разных людей, обозначенных буквами А, В, С, D, Е. Подберите к каждому высказыванию соответствующую его содержанию рубрику из списка 1–6. Используйте каждую рубрику из списка только один раз. В списке есть одна лишняя рубрика. Вы услышите запись дважды.
Скачать ответы и посмотреть

1.

It’s relaxing and kind.

2.

It’s stupid and embarrassing.

3.

It’s liberating and educational.

4.

It’s creative and engaging.
Скачать ответы и посмотреть

5.

It’s simple and economical.

6.

It’s difficult and stressful.

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Говорящий

A

B

C

D

E

Рубрика

5

Вы помогаете своему другу, юному радиожурналисту, проанализировать подготовленное им для передачи интервью. Прослушайте аудиозапись интервью и занесите данные в таблицу. Вы можете вписать не более одного слова (без артиклей) из прозвучавшего текста. Числа необходимо записывать буквами. Вы услышите запись дважды.

Grade at school the respondent is in

the __________________ grade

Country the respondent has been to

The respondent’s second native language

Favourite teacher (surname)

Favourite hobby

Pet

6

7

8

9

10

11

[Оставшиеся задания разделов 2–4 не приведены в предоставленном документе, так как PDF обрезан на 4-й странице. Полный текст предполагает наличие 35 заданий, но в доступных данных они не указаны.]

Тексты для аудирования

Сейчас Вы будете выполнять задания по аудированию. Тексты прозвучат два раза. После каждого прослушивания текстов у Вас будет время для выполнения и проверки заданий. Все паузы включены в аудиозапись. Остановка и повторное воспроизведение аудиозаписи не предусмотрены.

Задания 1–4

Вы услышите четыре коротких текста, обозначенных буквами А, B, C, D.

В заданиях 1–4 запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.

У Вас есть 30 секунд, чтобы ознакомиться с заданиями.

Now we are ready to start.

Text A

Dear parents! Our Parent-Teacher Association is down 150 members from last year, and that means 150 fewer people to support the things our kids and teachers count on! Membership is only 9 dollars a year which will help us plan and fund the activities that all kids love and provide some goodies for the Teacher Appreciation Week. Members are invited - but not required - to attend meetings or volunteer at events. Please join today and help us do great things at our school!
Скачать ответы и посмотреть

Text B

Hi, Mom! It’s Mark. I need your help. I was playing ball with my friends during lunch time. Everything was fine until I kicked the ball too hard and it landed straight in the fountain. I tried to get it out and ended up falling in myself! Now I’m all wet. The weather is nice, I’m not cold. We are still outside. Luckily, the teachers haven’t seen me do it, so I’m not in trouble… yet. Lunch break will be over in 25 minutes. Could you please bring me some dry clothes to school before they see me wet? Sorry!

Text C

Gabriel: Hey, Mom! I’m home! Mother: Hello, Gabriel! How was your jog on a rainy morning? Gabriel: Perfect, as usual! I would jog in any weather. And… look what I found! Mother: Oh my god! It’s a rat! Why did you bring a rat home, Gabe? You know how scared I am of rats! Gabriel: Look closer, Mom!

Mother: No! Take it away! Gabriel: Hey! Look! It’s not a rat! It’s a little kitten! Mother: What? Gabriel: It’s just wet. Didn’t you want a kitten? Mother: Yes, but… Gabriel: All it needs is a warm bath, some milk and perhaps a visit to the vet. But look how cute it is! Mother: It does have pretty eyes… Gabriel: See? Come on, Mom!

Text D

Claire: Dad, could I invite Julie and Fred for an early lunch this Saturday? They are twins from my class and very good friends of mine. Father: Why not! I was going to make a huge salad and a pizza, anyway. But didn’t we have plans for this Saturday? Claire: Yes, we wanted to go to the zoo in the afternoon.

Father: The zoo! Of course! So … Claire: Could we take Julie and Fred with us? Father: Well, let’s see. We have enough room in our car for five people. With Mom, your brother, you and me, we will only have one seat left. Claire: Julie and Fred could go with their parents. Couldn’t we invite them, too? Father: I suppose we could. But we’ve never met their parents.

Claire: They are really nice, Dad! You and Mom will like them.

Father: In that case, Claire, Mom and I will be happy to meet your friends’ family. I’ll ask Mom to give them a call. Claire: Yay! Thank you, Dad!

You have 20 seconds to complete the task. (Pause 20 seconds.) Now you will hear the texts again. (Repeat.) This is the end of the task. You now have 20 seconds to check your answers. (Pause 20 seconds.)

Задание 5

Вы готовите тематическую радиопередачу с высказываниями пяти разных людей, обозначенных буквами А, В, С, D, Е. Подберите к каждому высказыванию соответствующую его содержанию рубрику из списка 1–6. Используйте каждую рубрику из списка только один раз. В списке есть одна лишняя рубрика. Вы услышите запись дважды. У Вас есть 20 секунд, чтобы ознакомиться с заданием.

Now we are ready to start.

Presenter: Good afternoon. Today we have asked 5 people to give us a short interview and share their opinions on wearing different kinds of clothes to school. Now we would like to present their opinions to you.

Speaker A

For me, every morning begins with a frenzy of getting ready for school. I never seem to wake up early enough not to be in a hurry. I always seem to forget something! And the worst part is deciding what to wear. I always tell myself I should do it the night before, but I always forget! So, at the last moment, I discover that I have no clean socks, or my pants have a tear, or the only clean shirt doesn’t match the only clean jacket. I wish we had a uniform at my school!

Speaker B

I don’t like formal clothes - uniform or not. My favourite day of the academic year is that glorious day in April when we are told at school to come the next day wearing pajamas. Yay! I always have a new pair of nice, warm pajamas for that day. Not only do I feel comfortable and calm wearing pajamas to school, but I also find it important to remember and support all those students who are seriously ill and stay in hospitals - this is the real meaning behind Pajama Day that many forget.

Speaker C

We don’t have a uniform at our school and as the school principal, I think that’s fantastic! It gives students the freedom to express themselves and to learn how to dress appropriately. There are many things that we learn at a young age, especially during our teenage years, when we experiment, make mistakes and go against the crowd. I don’t see a problem here. We do have some reasonable restrictions, of course, but they are few and still allow students to develop their own personalities.

[Оставшиеся высказывания D и E, а также критерии оценки не приведены в доступных данных PDF, так как документ обрезан.]
Скачать ответы и посмотреть

Вариант АЯ2490101- АЯ2590102

Инструкция по выполнению работы

Устная часть работы по английскому языку включает в себя 3 задания. Задание 1 предусматривает чтение вслух небольшого текста научно- популярного характера. Время на подготовку – 1,5 минуты.

В задании 2 предлагается принять участие в условном диалоге- расспросе: ответить на шесть услышанных в аудиозаписи вопросов телефонного опроса.

В задании 3 необходимо построить законченное связное монологическое высказывание на определённую тему с опорой на план. Время на подготовку – 1,5 минуты.

Общее время ответа одного участника ОГЭ (включая время на подготовку) – 15 минут. Каждое последующее задание выдаётся после окончания выполнения предыдущего задания. Всё время ответа ведётся аудиозапись. Постарайтесь полностью выполнить поставленные задачи, говорить ясно и чётко, не отходить от темы и следовать предложенному плану ответа. Так Вы сможете набрать наибольшее количество баллов.

Желаем успеха!

Task 1. You are going to read the text aloud. You have 1.5 minutes to read the text silently, and then be ready to read it aloud. Remember that you will not have more than 2 minutes for reading aloud.

When selecting a family pet, consider getting a turtle. A turtle can be the perfect pet for many people. It needs only a little food each day and, with the proper care, can be a wonderful addition to any home. It is well-known that turtles are calm animals. They often sit in the sun and do not do much else. You can relax in a chair and watch them in your free time. Unlike dogs or cats, which are cute and playful, turtles are slow but still fascinating. You will need to provide proper food and housing for your turtle. Give it a large tank so that it has plenty of room to move around. Good lighting is also important, so you should buy a special ultraviolet lightbulb. Finally, do not forget to name your new pet. You will be friends for many years.

Task 2. You are going to take part in a telephone survey. You have to answer six questions. Give full answers to the questions. Remember that you have 40 seconds to answer each question.
Скачать ответы и посмотреть

Task 3. You are going to give a talk about reading. You will have to start in 1.5 minutes and speak for not more than 2 minutes (10–12 sentences). Remember to say:

• why people enjoy reading;

• what books or book genres are popular among Russian teenagers;

• whether reading posts on social media can be considered reading, and why;

• what your attitude to electronic books is.

You have to talk continuously.

1

2

3